Forum
Joanna: Rewalidacja dzieci autystycznych w Polsce |
26-02-2013
18:37
|
Witam, jestem studentką II roku studiów magisterskich. Postanowiłam napisać pracę na temat Rewalidacji dzieci autystycznych w Polsce. Miałabym do Państwa prośbę o napisanie w miarę miożliwości jak ta rewalidacja wygląda w naszym kraju? Jaki jest system nauczania, wychowania i terapii? Czy instytucje rzeczywiście pomagają tak jak powinny? Jak to wygląda w szkołach? Czy zasady jakie podaje Lipkowski: zasada akceptacji – polega na kształtowaniu stosunku społeczeństwa do jednostek upośledzonych umysłowo, aby uznając trudności rozwojowe tych osób nie zaniedbywano wszelkich form opieki i pomocy dla nich, czyli aby obowiązki społeczne były podejmowane w pełni gotowości w stosunku do potrzeb osób odchylonych od normy; · zasada pomocy – to dbałość o aktywację sił biologicznych wychowanka, aby go usamodzielnić, aby wytworzyć odpowiednią atmosferę w środowisku; · zasada indywidualizacji – dostosowanie nauczania do indywidualnych właściwości dziecka oraz uwzględnienie jego własnego celu kształcenia; · zasada terapii pedagogicznej – czyli najpierw poznanie dziecka i opracowanie diagnozy, następnie wspólna praca ze środowiskiem aby polepszyć sytuację; · zasada współpracy z rodziną – zasada wspólnego, uzgodnionego działania szkoły i domu, aby wspomagać każdy wysiłek dziecka na drodze ku usprawnianiu i rozwojowi (http://www.pedagogika.com/con tent/view/21/33/) mają odbicie w życiu codziennym czy to tylko sucha teoria?? Bardzo proszę o pomoc i odpisywanie na forum bądź na meila rewalidacjaautyzm@wp.pl Dziękuję, pozdrawiam i życzę dużo zdrówka |